Seuraavaksi aloimme valmistaa kannattimia kahdelle eturenkaalle. Käytimme jälleen hyväksemme vanhoja Helkama pyörien osia.
Leikkasimme Helkama pyörien etuakselit identtisiksi ja aloimme sovittaa niitä pyörän sivuille kannattamaan etupyöriä. Ideointia, ideointia. Kuvassa designer Olegtron pähkäilee etuhaarukoiden sovittamista :)
Tässä alkuperäinen sovitus etuhaarukoille.
Tämänkaltainen "muoto" ei kuitenkaan ollut järkevä kestävyyden kannalta ja siksi muutimme haarukoiden sovitusta ja asentoa runkoa nähden.
Ensimmäinen sovitus rungon ja korin kanssa. Etupyörät eivät ole kiinni vielä, kuten ei myöskään runko kiinni korissa. Just testing..
Linnan pajan maestro Raimo katsomassa myös hitsaussaumoja ja antamassa vinkkejä..
Etupyörien laippojen eli kannattimien sovitusta...
Etupyörän haarukan kannattimen kulman hitsaus..
Kokeilimme myös taivuttaa "custom" putkia etuhaarukkan mutta ikäviksemme Linnan Pajan muuten niin hyvät työkalut eivät soveltuneet meidän tarkoituksiimme. Lopputuloksena putket klommoilla.
Back to the drawing board.
Skatronix tykkää rälläkästä :) .. ja rälläkkä Skatronixista.
Etupyörien kannattimien valmistus prosessi. Jotta vanteet pysyvät tiukasti paikoillaan, laippojen tarvitsi olla erittäin hyvin mitoitettu. Viilasimme laipat millitarkasti.
Etuhaarukan kannatin sekä toisen sivun laippa etupyörille on nyt hitsattu kiinni.
Huomaa miten kannatin on mitoitettu menemään Helkaman polkimien hahlosta.
Katkaisimme haarukan sisäpuolen "putken" ja hitsasimme sen runkoon kiinni.
Kuvassa ensimmäinen testaus etupyörän sovitukselle.
Etupyörän kannattimet valmiit!
Linnan pajan maestro Raimo katsomassa myös hitsaussaumoja ja antamassa vinkkejä..
Etupyörien laippojen eli kannattimien sovitusta...
Etupyörän haarukan kannattimen kulman hitsaus..
Kokeilimme myös taivuttaa "custom" putkia etuhaarukkan mutta ikäviksemme Linnan Pajan muuten niin hyvät työkalut eivät soveltuneet meidän tarkoituksiimme. Lopputuloksena putket klommoilla.
Back to the drawing board.
Skatronix tykkää rälläkästä :) .. ja rälläkkä Skatronixista.
Etupyörien kannattimien valmistus prosessi. Jotta vanteet pysyvät tiukasti paikoillaan, laippojen tarvitsi olla erittäin hyvin mitoitettu. Viilasimme laipat millitarkasti.
Etuhaarukan kannatin sekä toisen sivun laippa etupyörille on nyt hitsattu kiinni.
Huomaa miten kannatin on mitoitettu menemään Helkaman polkimien hahlosta.
Katkaisimme haarukan sisäpuolen "putken" ja hitsasimme sen runkoon kiinni.
Kuvassa ensimmäinen testaus etupyörän sovitukselle.
Etupyörän kannattimet valmiit!
No comments:
Post a Comment