Ostimme taakkapyöräämme uudet sisä/ulkokumit sekä uudet ketjut ja tarvittavat työkalut ketjuille ja kumeille. Nämä olivat ehdottomat välttämättömyydet,
koska Ekopajan vanhoista fillareista raadellut kumit ja osat olivat eläneet jo aikansa.
Kumi- ja ketjutyökalut sekä Janin antama cool napadynamo. Kiitos Jan!
Ensin ketjut. Oikea pituus ja kiinni..
Seuraavaksi pyörien uudet kumit.
Renkaat ja ketjut kiinni.
.. ja taas testausta.
...Ja tiukkaa kurvia!
...Ja kovia kiihdytyksiä!
Takapyöräksi valitsemamme vanne oli 6-vaihteinen, molemmilla puolilla 3 vaihdetta ja siis vaihdevaijeri menee rungon molemmilta puolilta. Jotta saisimme vaihteet sijoitettua penkin alle, meidän oli suurennettava vaihteiden kiinnityksen metallista sokkaa... Dremelillä homma hoitui.
Vaihteet siis sijoitetaan satulan alle, satulatangon varteen.
Eli tähän tapaan... nyt vaihteiden vaijeripidike mahtuu satulatankoon.
Vanhan, raadellun helkaman tavarateline otetaan uuteen käyttöön taakkapyöräämme.
Napadynamo, vaihteet ja vaihdevaijerit paikoillaan.
Satulalaukku asennetun tavaratelineen päälle.
Tässä ensimmäinen testimme aurinkopaneelit ja akku asennettuna.
Kokeilimme lähinnä kuinka paljon painoa akusta ja paneeleista tulisi taakalle. Taakka selvisi erittäin hyvin testistä. Hyvä taakka.
Tietenkin asensimme myös turvaviirin . Safety first ;)
Etutaakalla akku + invertteri + aurinkopaneelien virrantasaaja.
No comments:
Post a Comment